från sjukhus till afrika på mindre än en dag

Egentligen undrar jag om jag nånsin kommer sluta förvåna mig själv. Den 22a november kl 12 låg jag inlagd med LPT på Västerviks sjukhus, jag hade bara några veckor innan tagit en överdos så jag låg på intensiven ännu en gång, jag hade varit på begravning en månad innan, jag fick dropp för att överleva svälten, jag hade vak, jag sparade tabletter and so on. Senare den 22a november, kl 18 satt jag på Arlanda utan LPT, själv, påväg mot min livsresa, jag var utskriven för första gången på 14 månader!!!! It was crazy. Jag har varit på många resor under mina 1 år och två månader på sjukhus men jag har aldrig blivit utskriven utan alltid åkt iväg med LPT permission. Fucking crazy!!! Avslutade tiden på avd 21 med att tacka för mig med skrika, sparka och gråta lite sen gick jag iväg, friii. 
 

Hur länge jag än stannar här (men minst en månad blir det ju) är jag så fucking stolt över mig själv!!! 2012 var mitt värst år nånsin o 2013 kom att bli värre, allt blev värre o värre. Hösten 2013 var lika hemsk som hösten 2012 men allt kom att bli ännu värre än då. Även om jag inte kunnat äta på veckor, tagit överdoser och varit så ledsen så jag inte vetat vart jag ska ta vägen så lever jag idag och det måste det vara någon meningen med. Och precis som du skrev till mig i våran bok ”lever man ska och kan man ändå göra någon nytta”.

 

Kommer aldrig göra mer nytta än vad jag gör nu, aldrig nånsin. Kommer aldrig göra nått häftigare än allt detta jag upplever nu. Kommer aldrig krama så mycket barn varje dag, barn som behöver dessa kramar mer än vad någon annan gör. Hålla så många i handen varje dag, busa och försöka klura ut swahili ord.

 

Det bästa är att jag denna gång tagit tag i o fixat allt själv. Men tacktacktack mig själv för jag fick chansen igen. Ni kommer aldrig förstå vad jag än skriver, om du inte varit med om det själv. Detta lär bli en resa jag aldrig nånsin kommer glömma, min mest känslofyllda resa. 

 

Och på köpet; jag är utskriven efter 14 månader på sjukhus. Vem tar sig direkt från sjukhussängen till Tanzania och Afrika? Inte så många tror jag. Men, "lever man kan man lika gärna göra nytta".

 


Kommentarer
Postat av: A

Grattis! Fattade inte att du var utskriven! Härligt! Du är fantastiskt, Jossan! Bara så du vet!! Fantastisk och cool! Barnen i Afrika behöver dig! Världen behöver dig!! Glöm inte det!! Du behövs! DU ÄR VÄRDEFULL!!!!!!!
KRAM!

2013-12-05 @ 21:27:32
URL: http://annmi.blogg.se
Postat av: Love

Så när du kommer hem får du åka hem till din egna
Lägenhet? Du är bäst gumman

2013-12-06 @ 15:16:59
Postat av: Malin

du är otroligt stark, josefine, verkligen oerhört stark! och det kanske är just det här du behöver? för att ta dig vidare och släppa det där andra bakom dig. och även om jag inte känner dig sådär jättebra så är jag himla stolt över dig <3

2013-12-06 @ 20:14:46
URL: http://hallonte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0