rainy friday

Jag mår inte särskilt bra, har varit förkyld i tre dagarna nu o det börjar bli jobbigt nu även fast jag klarat av projektet dagarna innan. Men idag tog det stopp så skippade barnhemmet för att slippa nysa, hosta och snora på barnen. Gick in till stan med två tjejer för att äta lunch på bästa Kili Coffee, godaste! Samtidigt vräkte inte regnet ner utan det forsade ner som en flod, sjukt. Jag köpte mig en klänning i afrikansk stil också, ca 80 svenska kronor... vet man att man är i Afrika helt enkelt.
 
Man vet också att man är i Afrika när: 
  • Man är så smutig om fötter och ben så man jag rita ett hjärta i smutsen.
  • Man vet att man är i Afrika när regnet öser ner och stora floder (skojar inte) forsar ner för gatan.
  • Man vet att man är i Afrika när man får säga "Jambo" eller "Mambo" till varenda person ungefär.
  • Man vet att man är i Afrika när man kan få vänta på att dalan dalan ska köra iväg när den är proppad.
  • Man vet att man är i Afrika när varje unge ler och är jätte glada! OSV.

Afrika är speciellt och går inte att beskriva med ord. Men jag gillar det. 
UPPLEV TANZANIA OM NI FÅR CHANSEN FÖR DET ÄR INTE SOM ATT UPPLEVA NÅGOT ANNAT!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0