"bli frisk då"

Anonyma kommentarer, så himla patetiska! Att man inte vågar stå för vad man har att säga, pinsamt. Mer pinsamt blir det ju för dig eftersom jag vet vem du är, jag har ditt ip- nummer. 
 
"Ta tag i ditt liv och bli frisk"
Hur många såna anonyma kommentarer får inte folk som bloggar om sin/ sina psykiska sjukdomar? Men det är precis som att säga till en som har cancer "men ta tag i det nu då så du blir frisk någon gång", och gör man det? Näää, precis.
 
Det kan vara lätt att säga för någon som aldrig varit psykiskt sjuk eller som aldrig haft ångest att det bara är att ta tag i det. Men ärligt, vem fan tror man mår dåligt för "att man har lust med det"? För att sen ta tag i det när man känner för det? Då har man inte mycket kunskap i livet. 
 
Jag har i 5 år kämpat med psykiska sjukdomar och jag skäms inte över det längre, jag har valt att vara öppen om det för i en sån liten stad som jag bor i kommer allt fram ändå och då är det bättre att det kommer fram rätt istället för bara massa snack. De första åren insåg jag knappt att jag var sjuk, sen tog jag tag i det och mådde bra ett tag. Sen föll jag igen och sen har jag haft rejäla svackor och inte vetat hur jag ska stå ut och det är därför jag har gjort som jag gjort med överdoser, självskadande, svält osv. Jag har aldrig fått lära mig de rätta hjälperna och jag har nog heller aldrig fått tillräckligt med hjälp och rätt hjälp. Men i perioder har jag heller inte tagit emot hjälpen, när man mår som sämst så är det svårt att nå fram till den som mår så dåligt. 
 
Så säg ingenting om du inte har kunskap, döm inte om du inte vet nått och lär dig stå för vad du tycker. 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Bra skrivet! :)

2013-02-05 @ 13:51:31
URL: http://photographypassion.devote.se
Postat av: Janina

jag mår faktiskt jättebra. lever, äter, tränar, pluggar och allt det där som hör till livet!
efter alla år behöver jag bara till sjukhuset ungefär var fjärde månad för kontroll. och vilken frihet det är!

2013-02-05 @ 14:16:22
URL: http://janinaw.devote.se
Postat av: thilda

får man maila dig om man skulle vilja? har lite frågor :) kram

Svar: du får absolut mejla mej! [email protected] når du mig på, kram på dej
ordtrassel.blogg.se

2013-02-05 @ 18:16:48
Postat av: anonym

du har så rätt i det du skriver... massa styrkekramar till dig!

2013-02-05 @ 21:11:05
URL: http://fortis.blogg.se
Postat av: Julia

Bra inlägg, det är så många som inte förstår och så länge de inte gör det så får de vara tysta. Men man får liksom ursäkta folk med att de verkligen inte förstår, just för att de inte är sjuka.

2013-02-06 @ 22:16:14
URL: http://enrymd.blogg.se
Postat av: Ellinora

Det är så ynkligt att sitta framför en data skärm och skriva "Ta tag i ditt liv och bli frisk" för det går inte att bara ta tag i livet och bli frisk! Personen som skrev det skulle antagligen aldrig säga det framför någon-ansikte mot ansikte.

Ingen mår dåligt bara för att man vill det! Jag har ju inte valt själv att må dåligt men det gör jag och jag har mina anledningar men jag skulle gärna vilja "ta tag i mitt liv och må bra" men det är inte så lätt.

Massor Av Kramizar Till Dig!

2013-02-27 @ 15:56:34
URL: http://ellinora.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0