det stora (största) skämtet; svensk psykvård

Jag vet inte hur mycket personal det är som jobbar på denna avdelning men jag skulle bara kunna kalla ungefär tre av de som jobbar här, är kompetenta till att jobba här. Resten har inte ett skit inom psykvården att göra och inte ens inom vården. Vissa borde inte få jobba med människor för de kan helt enkelt inte handskas med människor. Därför är det läskigt och skrämmande att de får jobba med människor, speciellt med människor som mår dåligt och är nedsatta på ett eller annat sätt. 
 
Jag kommer aldrig sluta kämpa för att förbättra psykvården, hur dåligt jag än mår tänker jag aldrig ge upp hoppet om att jag ska kunna göra det åtminstone något bättre för nästkommande patienter. Andra patienter ska inte behöva vara med om det jag upplevt inom vården, även att jag vet andra som ändå varit det. Men någongång måste det få ett slut. 
 
Jag är trött på att få höra kränkande kommentarer varje dag, trött på att bara förvaras inlåst, trött på att bli behandlad som jag vore dum i huvudet. Trött på att bli behandlad som en icke värdig människa. I dessa fem år som psykiskt sjuk har mina föräldrat fått kämpa för mina rättigheter inom vården och de har aldrig gett upp, inte nu heller, men nu känner jag att nu tänker jag ta tag i det själv också. För jag förstår mer och mer hur otroligt mycket misstag som begåtts på denna avdelning. Och det finns liksom aldrig ett slut, det sker bara fler och fler misstag. 
 
Jag har sen innan kontaktat avdelningschefen, idag kontaktade jag verksamhetschefen. Jag har även kontakt med Aftonbladet, Smålandsnytt och Jönköpingsnytt. Den här gången ska ingen och inget få komma undan. 
 
Men jag måste igen påpeka att det finns änglar inom vården och de är guld, så jag drar inte alla över en kant här. 

Kommentarer
Postat av: Emelie

sv: Haha, jag tycker mandelmassa är sådär, men har förstått att det är ska vara väldigt gott ;)

Härligt! Jag har bara hunnit få i mig en än så länge, men har massa bullar kvar så det lär blir fler ;D

2013-02-13 @ 18:36:42
URL: http://torslansfoto.blogg.se
Postat av: Ellinor

Bra att du kämpar för att sätta dit dem som behandlat dig illa! Usch och fy för dom, heja dig!

2013-02-13 @ 19:41:01
URL: http://enellinor.webblogg.se
Postat av: kampentillbaka

grymt av dig att säga ifrån! alla dessa nötter,man borde sätta dom vid en dator 8-17 jobb,med ingen som helst kontakt med människor.
alternativt ett skott i pannan.
Sen blir man ännu mer behandlad som skit när man har LPT.
Minns sj hur det var,nä usch för sånna människor.
Jag hoppas att du mår bättre snart vännen så att du kommer ut därifrån och fortsätter leva..för livet väntar på dig!GE ALDRIG UPP. kram:)

Svar: ja du vet ju själv hur det är! fyfan asså för vissa människor och man blir behandlad som en påse skit. bara för man mår dåligt och har lpt betyder det inte att man är helt dum i huvudet. åååh är så arg på hur det får gå till inom psykvården, fyfan asså. personalen kanske borde byta jobb? de verkar ju ha tröttnat liiiite liksom.. ;)ge aldrig upp du heller min vän! hur är det med dej nu? puss och kram :)
ordtrassel.blogg.se

2013-02-13 @ 21:35:47
Postat av: Janina

åh, bra!!! blir helt varm i hjärtat. psykvården måste utvecklas. har sett både den i sverige och finland och den är under all kritik!

Svar: jaaa!! totalt sämst. förvaringsställe där man förnedrar patienterna typ. ush, blir illamående bara jag tänker på det!
ordtrassel.blogg.se

2013-02-14 @ 06:30:19
URL: http://janinaw.devote.se
Postat av: Julia

Häromdagen när jag satt på tunnelbanan slog det sig ner en psykiater och två andra som jobbade inom psyk brevid mig av en slump. De började diskutera psykiatrin och var förbannade över att Sveriges psykvård är så dåligt. Lite skönt att vissa som jobbar inom psykiatrin kan erkänna det själva iallafall.

Och jag håller absolut med dig, det finns änglar inom vården också! Vissa personer är helt fantastiska!!

Kramar!

2013-02-14 @ 12:02:55
URL: http://helavagentillbaka.blogg.se
Postat av: Emelie

Ja så himla sjukt! Jag vet själv hur de var att ha lpt. Nu går jag på öppenvård men inte fan är läkarna bättre där. Den jag pratade med igår tog bort tre mediciner, utan nedtrappning och sa "jag ska ta bort ännu mer mediciner på dig". Jävla as, han fattar ju inte att jag har dom för att jag just mår dåligt. Äh, dessutom kunde han inte svenska, lyssnade inte på vad jag berättade eller någonting. Jävla pissvård.

Puss <3

Svar: fyfan, för det första hatar jag utländska läkare. och läkare som inte lyssnar och vårdpersonal som tror de är bäst och blabla. stå på dej, det tänker jag göra! kämpa för dina rättigheter! vården är piss men vi ska inte behöva lida mer för det ändå. många kramar till dej finis <3
ordtrassel.blogg.se

2013-02-14 @ 13:04:06
URL: http://emelly.blogg.se
Postat av: anonym

du har så rätt i det du skriver... massa kramar

2013-02-14 @ 21:39:44
URL: http://fortis.blogg.se
Postat av: Johanna

Kontakta patientnämden! De har jag gjort och anmält avdelningar, fick iaf två stycken sparkade! Och avdelningen har verkligen förbättras! Kram på dig

2013-02-14 @ 23:12:14
URL: http://johannacarolina.blogg.se
Postat av: Matilda Holmqvist

Tycker det är otroligt starkt av dig att ifrågasätta, och ta kontakt med alla du har tagit kontakt med - speciellt när du fortfarande är sjuk. Jag hoppas att allt ska bli bra för dig, kram! <3

2013-02-15 @ 14:33:39
URL: http://myphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0