tvångsvård mot din vilja

Det tar verkligen på krafterna att ha LPT (tvångsvård mot din vilja), att alla bestämmer över än, alla får slita och dra i en om det skulle behövas, visitera än, hålla fast än osv. DU HAR INGEN MAKT ALLS. Utan det är läkaren som bestämmer, tack för att jag trots allt har en bra läkare.

Utan LPT hade jag inte varit levande idag stog det i några papper jag fick och nej det hade jag inte så egentligen har jag mitt LPT att tacka att jag lever. Fast såklart också fin personal på IVA, min härliga och förstående läkare och några sköterskor här på avd.

Man fattar inte hur det är att leva med ett LPT försen man själv gjort det i några månader, det är så kränkande och jobbigt. Men samtidigt den enda utvägen för att jag ska överleva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0