dream of africa

Min läkare visa så fina bilder från Kenya idag. Jag fastnade för zebror och giraffer, åh så fina. Nog för att jag rest mycket men jag har aldrig varit i Afrika, men en dag. Då ska jag allt sätta min fot i Afrika, allra helst i Tanzania eller på Zanzibar. Fast satsar nog på både och när jag ändå är där. 
 
Så länge jag kan minnas har jag drömt om att få hjälpa fattiga små mörkhyade söta ungar nere i Afrika. Den drömmen ska bli sann, jag bara ska dit. Inget kan stoppa mig. Därför måste jag bli fri och frisk! För jag ska hjälpa andra. 

Bjuder på några bilder från det lyckligaste ögonblicket i mitt liv. Så fina, så söta, så härliga, så underbara! Dom bodde i ett skjul bredvid vårt hotell när jag var i Domikanska Republiken 2010. 
 
Detta är ett av mina långsiktiga mål- att kunna åka iväg på Volontärresa till Tanzania och jobba på barnhem.
Mina kortsiktiga mål kan vara att bara klara av att gå ut en dag, ha på sig jeans eller att äta som jag ska. Men det går framåt och mitt största mål påvägen just nu är Thailand. Verkligen något att kämpa för!
Drömmar och mål är det viktigaste för mig för att kunna ta mig framåt. Och såklart att ha så fina människor omkring mej som alltid finns där och aldrig ger upp hoppet om mej.

Kommentarer
Postat av: Ellinor Ljung

Jättebra med lång- och kortsiktiga mål! Kram

Svar: Absolut, mål ska man ha här i livet :) kram finis
ordtrassel.blogg.se

2013-01-23 @ 20:40:19
URL: http://enellinor.webblogg.se
Postat av: Bästis

Det är bra med mål i livet! Jag följer gärna med dig för det skulle vara så otroligt att åka iväg sådär och hjälp andra små sötisar :')

Sv. Dom är ju jedde fina dom där tavlorna, bra med lite tänkvärda ord med!

Svar: Jaaa, följ med till Tanzania och jobba med småttingar :) du är bäst, puuuuss
ordtrassel.blogg.se

2013-01-24 @ 19:23:05
URL: http://neah.webblogg.se
Postat av: Ellinora

Åhh jag vill också åka till Afrika och vara volontär på barnhem!<3

2013-02-27 @ 15:50:18
URL: http://ellinora.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0