who's that girl

19 årig tjej från en liten håla i Sverige. Älskar sommar, värme, resor, fina människor och att fotografera. I 5 år har jag levt till och från på sjukhus och in och ut på olika kliniker, bara för jag varit allt för underviktig och/eller sätt livet svart. Anorexi och deppression kallas det nog. 
 
Idag är jag inte den tjejen att jag önskade att jag var men jag är påväg mot något som kallas livet. Visserligen sitter jag inlåst på psyk sen 4 månader tillbaka med ett LPT som nu också blivit förlängt i 6 månader men det är inget som kan stoppa mej från att kämpa mot livet även om motgångarna är många. 
 
Men om jag överlevde hösten 2012 så finns det inget som kan ta död på mej (jo, en till överdos skulle få min lever att dö= jag dör). Men hey, jag har gjort mitt i pillrenas värld nu, gör jag det igen dör jag. Jag vill inte dö egentligen. 5 intoxer under 3 månader varav 2 gånger minuter från att dö eller behöva genomgå en levertransplantation är en erfarenhet i sig men jag vill inte uppleva mer IVA besök, medvetslöshet, droppåsar, kateter, syrgas, spyor, kontakt med Huddinge om levertransplantation eller alla dessa stick i armarna. 
 
Men ett (fast det brukar sluta i flera) stick i armen får jag redan imorgon, men vad gör det? JAG LEVER. Vilket är helt jävla otroligt enligt min läkare, "du är bra på att överleva". TACKGODEGUD för det. 
 

Kommentarer
Postat av: Felicia

Välkommen tillbaka till bloggvärlden, har saknat dig! :D

Svar: Gulle! Du är så söt, skoj att höra :)
ordtrassel.blogg.se

2013-01-20 @ 20:31:25
URL: http://storasysteralskarmode.blogg.se
Postat av: Cornelia

Du är så himla fin. All kärlek till dig!

2013-01-20 @ 20:49:29
Postat av: Ellinor Ljung

Åh tillbaka i bloggvärlden! Saknat dig!

Svar: Va skoj att höra, taack!! :)
ordtrassel.blogg.se

2013-01-20 @ 21:12:28
URL: http://enellinor.webblogg.se
Postat av: jejja

Du är den starkaste jag vet!
Jag tror på dig, världens bästa Jossi! ♥

2013-01-20 @ 21:41:55
Postat av: jejja

Du är den starkaste jag vet!
Jag tror på dig, världens bästa Jossi! ♥

2013-01-20 @ 21:42:12
Postat av: pillan

vi can make it. jag är också tillbaka i skriveriet. och finns alltid här för dig min vän. kram

2013-01-20 @ 23:01:54
URL: http://pillant.blogg.se
Postat av: Anonym

förstår inte, försökte du ta ditt liv och åt för mycket tabletter så din lever inte höll på att klara det? hoppas du blir bättre och snart får komma ut i livet! Styrke kramar!!!

Svar: precis. tack och kraam :)
ordtrassel.blogg.se

2013-01-20 @ 23:48:34
Postat av: Moa Petersson

<3 <3 <3

Svar: mois <3
ordtrassel.blogg.se

2013-01-21 @ 03:34:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0