onsdag

Alltså förra veckan var ju ungefär så värdelös den kunde bli. Var ju uppe och ute från avdelningen med personal i måndags och åt, gött! När jag i måndags gick och la mig i nån sorts "Zlatan dream" efter fotbollsgalan så bestämde jag mig för att imorgon ska jag dra mig ur sängen, hur pissigt allting än är då. Och det gjorde jag! Jag gjorde mitt eget käk hemma hos mamma och pappa som jag åt, jag fixade papper (och det är en jäkla massa papper inför Tanzania) och senare mötte jag upp min kära Mathilda och checkade vidare på gamla julkalendrar hemma i min lägenhet, just nu kollar vi på "När karusellerna sover". Egentligen en seg dag med regnet smattrandes på rutan men Mathilda har förmågan att göra en grå dag lika bra som en solig härlig sommardag. 
 
Idag tänkte jag också ta tag i livet, så efter en lite för lång sovmorgon gick jag iallafall upp ur sängen, trött som ett as efter nattens dåliga sömn. Liza kom och hämtade upp mig på avdelningen och vi satt och babblade i nästan 3 timmar och åt god lunch. Väldigt perfekt! Resten av dagen har jag svarat på mejl som jag måste skriva på engelska- hatar engelska √ Sen har jag bara fått tiden att gå genom att stirra in i väggen, fått några kloka ord osådär. 
 
Gav upp yatzyspelandet nu ikväll, orkar inte riktigt. Det är mycket annat i huvudet just nu och mest panik får jag av att jag inte får gå ut själv vilket betyder att jag inte kommer någon vart med det jag behöver göra. Läste ett mejl som fick mig rasande nu ikväll också, dumma dumma.... dålig avslutning på dagen.
 
Ungefär så är läget, tjing!

Kommentarer
Postat av: liza

:*

2013-11-13 @ 20:50:45
URL: http://bulliza.blogg.se
Postat av: Julia

Det är kul att du börjat skriva mer här, hoppas du mår bättre snart, det finns så mycket annat än sjukhus och ångest.. kämpa! <3

Svar: Tack du! Det hoppas jag också och ska försöka kämpa mot det, eller jag försöker redan kämpa mot det, livet på sjukan är ju inget liv! Hoppas du mår bra! Kram
ordtrassel.blogg.se

2013-11-13 @ 23:20:59
Postat av: Anonym

Bor du hos dina föräldrar, på behandlinghem eller på en avdelning? Kram

Svar: Jag bor hemma i min egna lägenhet. Men är sen 14 månader inlagd på en psykavd.
ordtrassel.blogg.se

2013-11-14 @ 13:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0