va nöjd med vad du har, för andra kanske inte har någonting

Sverige är rätt bra på att klaga, eller vi svenskar är rätt bra på att klaga. Jag själv klagar nog allt för ofta, mest över vädret tror jag eller när jag är sjuk, fysiskt sjuk. Men jag har aldrig klagat på att jag mår dåligt psykiskt och på alla jävla diagnoser, aldrig klagat på hur mycket jag suttit på sjukhus, inte klagat på LPT, bara klagat på att vården varit/ är bedrövlig. Jag har mer demonstrerat mot det genom att vara en aningen dum i huvudet och göra en aningen dumma saker. 
 
Men när jag är utomlands nöjer jag mig gott och väl med en liten hydda på stranden, för jag är ju trots allt i paradiset. Inte ens barnen som bor i ett plåtskjul klagar, de bara skrattar sig igenom dagarna med sina syskon eller arbetar för att familjen ska kunna överleva, men ändå har dom det där leendet som värmer hela mig från topp till tå. Dom är så värdefulla för mig även om jag sitter vid en dator på ena sidan av jorden och dom busar på en strand på andra sidan av jorden så betyder de så mycket. För de uppskattar allt så mycket, de rättar sig efter situationen som den är, hur den än är och vänder det hela till nått bra. Att de kan bli så glada över att se en kamera gör hela mig lycklig, när de sen får se bilden så skrattar dom rakt ut. Vilken lycka, från bådas sida! Jag glömmer aldrig tjejen på bilden som klappade om min skadade arm och kramade om mig innan vi åkte ifrån Ngai. Så stort hjärta i en sån liten kropp. ♥
 
Tjejen bodde i ett tält på ön med sin familj som bestod av 5 personer. 
Pojken bodde i plåtskjulet bredvid på bilden, han hade en bror vad jag vet.
Klaga aldrig på det du har- för det finns dom som inget har. 
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Åh, vad fint, och vad roligt att man får se lite bilder! :)

2013-04-19 @ 14:48:13
URL: http://ttille.blogg.se
Postat av: Cecilia Par

Så kloka ord.

2013-04-19 @ 21:38:43
URL: http://cissipar.blogg.se
Postat av: A

Ja, tänk vad människor som har så lite kan vara lyckliga! Det bevisar ju att det inte är det materiella som ger oss lycka. Kanske uppskattar de själva livet mer än vad vi gör. Härligt att du kunde få må bra de där två veckorna! Önskar att du ska få göra det här hemma i Sverige med!
Jag mår inget vidare just nu, tyvärr. Det har hållit i sig ganska länge (sen januari) så jag hoppas hela tiden på att det snart ska vända (har bytt medicin också) men än har det inte gjort det...
Stor kram!! Ta hand om dig!

2013-04-21 @ 22:52:34
URL: http://annmi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0