från helvetet till paradiset (hoppas jag)

Hellu friends!
 
Förlåt för tystnaden. Fast nä, jag ska inte säga förlåt för det här är min blogg, jag bloggar när jag orkar, vill och har något vettigt att komma med. Och grejen är väl att jag inte haft något vettigt att komma med och har ännu inte. 
Men jag vill tacka för alla kommentarer ang. mitt förra inlägg och era upplevelser av psykvården. Man är ju inte ensam iallafall, sorligt egentligen för hur fan kan det få vara såhär? Även om jag så ska dö av det så tänker jag strida för vården, ända tills jag egentligen inte orkar mer. Jag är envis och jag ger mig aldrig, det är därför jag är levande idag efter alla allvarliga självmordsförsök som slutat på intensivvårdsavdelningen. 
 
Nu är det såhär att min hjärna är KAOS, alltså jag åker till Thailand med en ryggsäck på ryggen nästa vecka(!!!), ja, nästa vecka, SJUKT. Och då har jag suttit inlåst här i 6 månader, ett halvår!! Detta blir min första permission, såkallad "LPT permission". Det är ganska stor omställning från att ha varit inlåst i ett halvår till att åka till paradiset och fara runt till den ena paradisön efter den andra. Jag åker 13 timmar bort från detta helvete, flyr 13 timmar bort från avdelning 23, rum 10 och alla idioter. En paus, så välbehövligt. Och denna resa gör också att jag slipper fira min 5e födelsedag irad på sjukhus, istället får jag fira den på Koh mook tillsammans med kokosnötter, apor, färgglada fiskar, vit sand och turkost vatten. 
Så det är en heldel att fixa inför detta, och en hel jävla del jag bör klara av. Att inte skära mig och att äta är väl de största och första jag bör klara. Resten fixar sjukhuspersonalen (dvs. den goa kontaktperson jag har). Iochmed att det tropiska klimatet lär få mina sår rätt infekterade och saltvattnet lär svida som attan måstemåste jag hålla mig fri från nya sår. Idag är en dag jag inte skärt mig, töntigt tycker säkert de flesta av er men jag säger "fan så bra!". Annars är det nästan vardag för mig. Så nu hoppas jag på att ett under ska ske och min ihop tejpade arm vill läka ihop lite eller väldigt mycket. Jag fick hjärtanplåster av min vän idag, så nu kanske de läker på någon sekund. Åh vad fina vänner jag har, love u bästis! 
Det är också kaos här på mitt rum, alltså packning hit och packning dit. DÖR på allt just nu. Så ja ni hör ju, jag har ingenting att komma med just nu. Därför säger vi såhär att vi hörs helt enkelt i april igen, i mitten av april är jag tillbaka i Sverige och då med härliga Thailandsbilder att visa. 
 
Håll ut vänner så ska jag försöka göra detsamma! ♥
 

Kommentarer
Postat av: Y A S M I N E

RE: Åh tack så mycket kära du. Jag följer dig också!

Ja, vi SKA banne mig ta oss ur detta. <3

Jag vet att en thailandresa kanske inte kommer att förändra ditt liv, men jag hoppas ändå att det sker ett mirakel där nere. Eller att du åtminstone får njuta av en ångestfri, skadefri härlig semester för det är du fan värd. Du är så himla värd det! Så njut nu, åk ner och ta hand om dig själv för du är guld! KRAMAR

2013-03-12 @ 21:24:12
URL: http://medy.blogg.se
Postat av: liza

Hoppas du får det jättebra i Thailand nu Josefine! Håll dig borta från skärandet (föralltid) och njut som bara den. Kram

2013-03-12 @ 21:36:05
URL: http://bulliza.blogg.se
Postat av: Ellinor

Jag brukar också tänka så, att jag inte ska be om ursäkt för att jag inte bloggar, för det är ju min blogg och jag bloggar när jag vill liksom ^^

2013-03-12 @ 22:08:00
URL: http://enellinor.webblogg.se
Postat av: kampentillbaka

att sluta skada sig är ju ett helvete..men vi får ta en dag i taget helt enkelt.och jag hoppas innerligt du får en så jävla bra resa som det bara kan bli,att du kan andas ut lite..få ny kraft ,njuta av värmen,och THAILAND,din lyckost ;P jag vill också dit!!

lite nyfiken,hur gick din läkare med på att åka till thai,och inte har fått andra permisar (rätta mig om jag har fel?)

hur som,du fixar detta.skickar all kraft jag har !!Jag vet att du fixar dig ur detta,för du är en kämpe..STOR BAMSEKRAM<3 :)

2013-03-13 @ 16:24:19
URL: http://mergimebytyqi.webblogg.se
Postat av: Cissi Par

Åh, hoppas du ser till att njuta av din resa.

2013-03-13 @ 19:52:33
URL: http://cissipar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0