börjat med min ECT behandling

Igår fick jag ECT för första gången och det ska jag ha ett par veckor framåt. Som min läkare sa så är det en slags antidepressiv medicin fast mycket starkare och mycket snabbare. Man blir alltså sövd och får som ett krampanfall typ (elchocker till hjärnan). Kan låta ganska mysko och jag var livrädd för att inte vakna igen men nejdå. Dock hade jag precis likadan dödsångest som när jag låg på IVA, tviii.
 
Dagen igår var bara i en enda dimma och jag minns inte mycket alls, det är den stora nackdelen- jag kommer typ tappa närminnet just när jag gör behandlingarna. Men som alla har sagt till mig- allt är värt att prova för att må bättre.
 
Men jag får allt ECT måndag, onsdag och fredag så det lär bli ganska tyst ifrån mig här eftersom det tar på kroppen att bli sövd tre gånger per vecka. Dagen efter är man också trött och har träningsvärk i kroppen från helvetet. Bara att börja vänja sig. Så detta är alltså vad jag kommer ägna mig åt under ett par veckor nu. Någon som har några erfarenheter av ETC? För/nackdelar?

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag har fått ECT i vintras.
Och det hjälpte faktiskt!
Var riktigt skeptisk till det men som sagt det hjälpte.
Dock mår jag sämre nu igen, men i ett halv år satt det i för mig och kanske att jag ska göra lite fler efter sommarn.
Hoppas det hjälper för dig!
Kram

Svar: Det hjälper faktiskt mej också men jag är rädd för att det inte ska hålla i så länge men jag hoppas verkligen det håller i längre än bara några månader. För det är ju inte så kul att börja om hela tiden för som sagt, minnet blir ju inte det bästa. kramar <3
ordtrassel.blogg.se

2013-05-21 @ 20:54:55
URL: http://Www.malinjohanssonsjodin.blogg.se
Postat av: envadur

lycka till fina fina josefine <3

Svar: tack snälla finiiiiis <3
ordtrassel.blogg.se

2013-05-22 @ 09:45:01
URL: http://envadur.blogg.se
Postat av: fortis

jag hoppas det kommer funka för dig, många kramar!

Svar: jodå, det funkar än så länge! så jag är väldigt nöjd :)
ordtrassel.blogg.se

2013-05-22 @ 21:45:32
URL: http://fortis.blogg.se
Postat av: Stina

Lycka till med behandlingen!
Jag har hört att det ska hjälpa vid riktigt djupa depressioner och precis som du skriver kan man få problem med närminnet.
Hoppas att du blir bra snart!
styrekram

Svar: Det har hjälpt mej ganska mycket än så länge så det är jag nöjd över!!! Dock har jag tappat massa minne men det får det väl vara värt. Tack och kram tillbaka <3
ordtrassel.blogg.se

2013-05-24 @ 17:14:10
URL: http://haglundstina.blogg.se
Postat av: Stina

Skönt att det hjälper! minnet får du förhoppningsvis tillbaka!

2013-06-22 @ 13:46:44
URL: http://haglundstina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0