back to best africa, tanzania

Sötnosarna, Florencia till vänster som bodde på barnhemmet och Gillian till höger som bodde i min värdfamilj. Jag saknar Afrika och Tanzania, Moshi och människorna, solen och framför alla söta ungar!!!
 
Och vet ni vad? Jag har gråtit, saknat, varit rädd, tvekat och hatat min kropp för den inte orkar, men nu gjorde jag det. JAG bokade en enkel biljett till Kilimanjaro. Till Hostel hoff för att vara volontär på Kili Kidz Orphanage (barnhem för barn från 3-14 år) i 4 veckor, och det är inte där jag var sist. Sedan ska jag vidare som det ser ut nu o ett par månader borta från Sverige kan det nog bli, allt beror på vad min kropp orkar! Ska bli så spännande och skoj att äntligen få sätta sin fot på afrikanskmark igen, jag älskar Afrika!
 
Ska väl plugga lite Swahili, haha nej inte direkt, räcker med min tröga engelska som behöver övas upp. Tur dom inte är så vidare värst på engelska heller. Asante sana (tack så mycket) på swahili kan jag bjuda er på!

Kommentarer
Postat av: A

Oh, det är en strimma av hopp!! Jag är glad att du har tagit det beslutet!
KRAM

2013-11-10 @ 22:15:21
URL: http://annmi.blogg.se
Postat av: Hanna

åh så härligt att höra att du ska tillbaka! Du är en fantastisk människa för det du gör och att hjälpa andra människor kan ju vara det finaste man kan göra, du är awesome, du gör skillnad!
kram :)

2013-11-11 @ 10:07:27
URL: http://hannasofiaholmberg.blogg.se/hanna
Postat av: Diana

Starkt gjort!

2013-11-13 @ 07:37:11
URL: http://ddiana.blogg.se
Postat av: Anonym

Är du/dina föräldrar typ jätterika? :p tänkte bara som du reser.. Antar att du inte jobbar pga din sjukdom, men vet ju att sjukpenningen inte är överdriver rundlig..

Svar: Mina föräldrar betalar våra resor tsm och nej, de har "vanliga" jobb och är inte direkt rika, haha. Mina volontärresor betalar jag helt själv, spara är de som gäller! Alla lägger ju pengar på olika saker :)
ordtrassel.blogg.se

2013-11-15 @ 20:25:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0