131204

Tänk vad tiden går ändå, jag har redan varit här i två veckor och har två veckor kvar på Hostel Hoff. Det känns bra ändå, jag har redan varit med om så mycket jag aldrig trodde jag skulle få uppleva här i livet och varje dag man sätter sin fot utanför dörren händer något nytt, något speciellt som man bär med sig resten av livet, det kan vara både positiva o negativa saker! Som idag kom ca tio barn rusandes mot mig och två andra volontärer i skoluniformer och skulle hålla i handen hela vägen till barnhemmet, vilket är 45 minuter så där gick vi någonstans på afrikanska landsbygden med varsin söt unge i varje hand. Sen har det varit fullt upp hela dagen med 25 barn att roa, men de går ganska lätt men blir lite segt i slutet. Idag somnade gulligaste ungen, Neima, i mitt knä på min mage, hon är så söt ♥ 
 
Efter projektet var jag som vanligt helt slut, det tar på krafterna att busa hela dagarna i denna värme o försöka förstå sig på barnen, man vill ju göra allt så bra de går för de. Men det räcker att visa sig för att man ska få världens största kram! Idag har jag också sett ett barn bli slagen av vad jag antar var hans mamma, hon slog med en pinne o han skrek, sånt är hemskt att få uppleva. Minns första gången jag såg det, det var värst, nu gör de ont i hjärtat men jag vet att det är så det funkar här, fast jag egentligen bara vill springa fram och slita ungen ifrån mamman. 
 
Avslutade dagen med Swahili lektion!!! Alltså det ni, lär ni nånsin gå på en sån i era liv? Inte för att jag var duktig men bara känslan. Sen en god middag. Nu är klockan snart halv nio här och jag är trött och sjuk, men jag orkar inte ligga inne o sällskapa febern, istället försöker jag skjuta undan den o njuta av barnen o allt annat Afrika bjuder mig på! 
 
Hoppas allt är bra i Sverige. Jag saknar er, mina fina vänner o min fina familj! Egentligen önskar jag varenda än av er kunde komma hit och få uppleva endel av det iallafall, för denna resa kommer aldrig gå att beskriva eller förklara med ord, det måste upplevas här, i Tanzania. Och tack för fina kommentarer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0