afrikansk shopping

Mzungo pants 17 000 shilling (70 svenska kronor) och 18 000 shilling (74 svenska kronor), som på rea!
 
Idag har jag varit inne i stan själv för första gången!!Jag känner att jag hittar här nu och klarar alltså av att göra precis som de andra, fara omkring i stan själv, sätta sig och ta en lunch, sitta med en smoothie/ milkshake på ett internetcafé osv. Så det är vad jag gjort idag, lördag är ju lediga dagar. 
 
Jag har även shoppat endel både idag o igår vilket betyder att jag prutat själv (stolt). En klänning, ett par mzungo byxor, ett par skor och ett armband. Nu har jag är jag på jakt efter en väska, några armband, halsband och ev. en kjol till mig själv. Sedan kommer det svåra, köpa lite presenter till de saknade människorna där hemma. Pappa, du ska få en giraff gjord av ståltråd och pärlor iallafall...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0