hakuna matata, det är afrika det

Det är ganska otroligt hur fort tiden gått, jag har redan varit i Afrika i 21 dagar och fått uppleva så mycket saker jag aldrig trodde jag skulle få uppleva i mitt liv. Afrika är såå coolt, speciellt och annorlunda så orden till att beskriva det finns inte. Vissa dagar är hårda och hemlängtan finns med än, längtan efter alla fina där hemma. Men många dagar upplever man så mycket så någon längtan hem finns inte, man är bara så otroligt tacksam över allt man får se och uppleva. 
Som denna helg, det kommer bli något alldeles extra, något jag inte lär kunna göra om i första taget, något absolut inte alla lär få göra i sina liv. Jag (och några av mina hostel vänner) ska på safari och det ska bli sååå coolt. Hoppas jag, hoppas alla unika djur där ute vill visa sej. Drömmer om att få se framför allt lejon och giraffer! Kameran lär vara med mej och foton lär tas i mängder om jag känner mej själv rätt. Har sett fram emot safarin ända sen den bokades! Nu är det dax, eller imorn 06.00.
 
När jag åkte hit hade jag bestämt mig för att inte bestiga Kilimanjaro, nu längre är jag inte så säker för nu är det något jag så gärna vill göra! Drömmer om att kunna säga att jag har faktiskt bestigit Kilimanjaro... Jag tänker kolla närmare på saken för jag lär inte vara tillbaka i Tanzania på ett tag om jag får gissa, chanser som denna dyker inte upp varje dag. Sen har jag även några små utflykter kvar jag vill göra, såsom att åka till Hot springs.. men jag åker ju vidare nästa vecka, till ett nytt ställe, med nya volontärer som säkert är sugna på att uppleva lika mycket som jag vill. Nästa vecka åker jag tillbaka till där jag var i september, nytt boende men samma barnhem! Det ska bli spännande och ögonen öppnas för nya saker varje dag här. Längtar efter Zanzibar gör jag också... Är så otroligt att jag får uppleva detta, få leva i Afrika för några månader! Önskar jag kunde visa er alla på riktigt, för ingenting går att få ut på ett par fjuttiga ord. HAKUNA MATATA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0