kili kids

Dessa barn + några till busar jag med hela dagarna på Kili Kids.
 
Jag på ett barnhem som heter Kili Kids, det ligger vid Kilimanjaro. Ungefär 60 min härifrån där jag bor, i gångväg, från Moshi alltså. Det är ungefär 25 barn som bor på detta barnhem som deras föräldrar har tillsammans, då det är föräldrarna som "jobbar" där tillsammans. När vi kommer dit runt 11-12 tiden så är det bara de små barnen som är där, skönt! Senare kommer de "stora" från skolan och då blir det livat. Barnen är mellan 1- 13 år tror jag. Vi brukar måla, busa omkring, spela fotboll osv. Söta busar som tar all min energi!
 
I måndags fick vi volontärer som är på mitt projekt besöka en riktig afrikansk familj, deras hus hade precis brunnit så nu sov de på kuddar med ett plåttak över huvudet. Och som jag fattade det hade ett av deras barn dött i branden (med barn kan det va allt från några år till typ 25 år här) som hade startat pga elecktriciteten hade slagits ut. Det är sånt jag drömt om länge, att få möta Afrika på riktigt. Hur hemskt det än är ibland. 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: A

Härligt att få ett livstecken! Och det låter som att du har det bra! Skönt att veta för oss här hemma bakom datorskärmen :)
Låter märkligt med ett barnhem drivet av barnens egna föräldrar, men mysigt på nåt sätt. Och underbart att du får uppleva det du drömt om nu äntligen!!!
Kramar om!

2013-11-28 @ 21:08:28
URL: http://annmi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0